2022-2023 Bahar Dönemi Kayıt Yenileme ve Derse Kayıt İşlemleri
2022-2023 BAHAR DÖNEMİ DERS KAYDI YAPACAK ÖĞRENCİLERİMİZİN DİKKATİNE
Genel Bilgiler
- Kayıt yenileme ve ders seçimi 06 Şubat 2023- 10 Şubat 2023 tarihleri arasında UBYS sistemi üzerinden öğrencilerimiz tarafından yapılacaktır. Öğrencilerin ders seçimi danışman onayından sonra kesinleşecektir. Derslerin danışmanlar tarafından onaylanması 06 Şubat 2023- 19 Şubat 2023 tarihleri arasındadır.
- Harç borcu olan öğrenciler için bahar dönemi harç ödemesi 05 Şubat 2023- 10 Şubat 2023 tarihleri arasındadır.
- Derslerin başlangıç tarihi 13 Şubat 2023’dür.
- Öğrenciler ders programlarını UBYS üzerinden ders kaydı tamamlandıktan sonra görebilecektir.
Kayıt Dondurma
- Kayıt dondurma başvuruları 13 Şubat 2023- 24 Şubat 2023 tarihleri arasında fakültemiz Öğrenci İşleri Birimi’ne yapılacaktır. Başvuruların bizzat veya noter onaylı vekil ile yapılması gerekmektedir.
Ders Ekleme-Çıkarma
- Ders ekleme-çıkarma yapmak isteyen veya açılmayan ders yerine yeni ders almak isteyen öğrenciler, başvurularını danışmanlarına 13 Şubat 2023- 17 Şubat 2023 tarihleri arasında yapacaktır. Danışman onayları 19 Şubat 2023’e kadar sürdüğü için öğrencilerden ders ekleme çıkarma formu alınmasına gerek yoktur.
DERS SEÇİMLERİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNERGESİ
Ders Geçme Esası ve İşleyişi MADDE 15 – (1) İslami İlimler Fakültesi Lisans Programında Ders geçme esası uygulanmaktadır. Buna göre öncelikle daha önce alınıp başarısız olunan dersler, o derslerin ilgili birimde verildiği ilk yarıyılda alınmak zorundadır. Daha sonra en alt yarıyıldan başlanarak daha önce alınmamış derslere kayıt yapılır.
Ders Yükü ve Üst Yarıyıldan Ders AlmaMADDE 16- (Değişik: 12/02/2019 Tarihli ve 2016/06-03 Sayılı Senato)
(1) İslami İlimler Fakültesinde Ders Yükü ve Üst Yarıyıldan Ders Almada “İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim-Sınav Yönetmeliği”nde belirtilen esaslara ek olarak aşağıdaki sınırlamalar dikkate alınır.
a) Ön koşulu olan dersler ve bunlara bağlı ön koşullu dersler ile Bölüm Seçmeli dersleri Bölümün teklifi ve Yüksekokul Kurulunun önerisi ile Senato tarafından karara bağlanır. Ön koşul ve Bölüm Seçmeli derslerinden başarısızlık halinde bu dersler tekrarlanır ve buna bağlı dersler alınamaz.
b) Öğrenci kayıt yenileme döneminde öncelikle alt yarıyıllardan daha önce almadığı dersler ile K, DZ, GM, FD ve FF notu aldığı dersleri tekrarlar. Bu şekilde kayıt yenileyecek öğrencilerin alt yarıyıllardan alacağı dersler ile kayıt yenileyeceği dönemdeki derslerden alacağı kredi toplamı yaz stajı uygulaması hariç 40 AKTS’yi aşamaz.
c) Bir öğrenci önceki yarıyıl/yarıyıllardan başarısız dersi olmaması ve Genel Not Ortalamasının (GNO) 2.50 ve üzerinde olması halinde yaz stajı uygulaması hariç 40 AKTS’yi aşmayacak şekilde danışmanın önerisi ile üst yarıyıldan ders alabilir. Takip eden iki dönem sonunda mezuniyet durumunda bulunan öğrenci danışmanın onayı ile GNO’ya bakılmaksızın iki yarıyılda dönemlik yaz stajı uygulaması ve Pedagojik Formasyon dersleri hariç 48 AKTS’yi aşmayacak şekilde ders alabilir. Bununla birlikte öğrenciler ders yükünden fazla olarak seçtikleri derslerden en fazla ikisinden, ders ekleme çıkarma döneminde danışman onayı ile çekilebilirler. Programa Bağlı Seçmeli derslerden birini veya birkaçını yeniden alma durumuna düşen öğrenci, bu ders yerine danışmanı tarafından uygun görülen, aynı seçmeli grubunda yer alan başka bir seçmeli dersi alabilir.
ç) Programa Bağlı Seçmeli derslerden birini veya birkaçını yeniden alma durumuna düşen öğrenci, bu ders yerine danışmanı tarafından uygun görülen, aynı seçmeli grubunda yer alan başka bir seçmeli dersi alabilir.
e) Ders geçme sistemi uygulayan birimlerde Üçüncü dönem sonunda ve daha sonraki dönemlerde GNO’su 1.80’in altında olan öğrenci başarısız sayılır. Bu durumdaki öğrenci daha önce almadığı dersleri alamaz. Genel not ortalamasını 1.80’in üstüne yükseltmek için öncelikle daha önce başarısız olduğu ve sonrasında başarılı olduğu dersleri alabilir. Öğrenci başarılı olduğu bir dersi not yükseltmek amacıyla tekrar alabilir.
DERS KAYITLARINDA SORUN YAŞAN ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN İLETİŞİM BİLGİLERİ
- Ders kayıtlarıyla ilgili olarak öğrencilerin ders seçme ve onay işlemleri için danışmanlarıyla, derslerle ilgili UBYS sorunları için (dersgörememe, ders saat çakışma, açılmayan ders) öğrenci işleri ile irtibata geçmesi gerekmektedir.
- Öğrenci işleri birimi iletişim adresi: iif@ikcu.edu.tr. Bu e-posta adresine göndereceğiniz e-postalara en geç 24 saat içerisinde yanıtverilebilecektir. Ayrıca bölümlerinizle ilgilenen öğrenci işleri iletişim bilgileri şu şekildedir.Telefon hatlarındaki yoğunluktan dolayı öğrencilerimiz e-posta yoluyla daha kolay ve hızlı şekilde iletişim kurulabilecektir.
BİRİM |
DAHİLİ |
Öğrenci İşleri |
8786 |
Öğrenci İşleri |
8785 |
Öğrenci İşleri |
8787 |
Danışman Adı ve Soyadı |
Dahili |
|
Arş.Gör Elif OKUR |
8779 |
|
Arş.Gör Mehmet DEMİR |
8758 |
|
Arş Gör Merve CENGİZ |
8761 |
|
Arş Gör Muhammed Fatih EREN |
8754 |
|
Arş Gör Muhammed Taha TOPÇU |
8764 |
|
Arş.Gör Mustafa YILMAZ |
|
|
Arş Gör Rale Zehra CENGİZ |
8766 |
ralezehra.cengiz@ikcu.edu.tr |
Arş Gör Samet YAĞCI |
8768 |
|
Arş.Gör Şule Yüksel ARICI |
8779 |
|
Arş Gör Tubanur KAYA |
8766 |
|
Arş.Gör Yusuf Ziya AKGÜN |
8751 |
|
Arş Gör Zeynep KIZILYAR |
8761 |